Pages

Jul 14, 2011

10 THINGS I MISS ABOUT KUANTAN

Tetibe je rase rindu gile kat Kuantan..huhu.. Lagi2 bile tengok gambar2 tgh enjoy ngan kawan2..huhu.. seriously miss that moment..

Dulu, masa aku tahu aku masuk UIA kat Kuantan, aku terbayang Kuantan ni cam kat kampung gitu.. Almaklumlah, aku mane pernah sampai Pahang g sebelum ni.. Duk risau nak shopping kat mane..nak jalan2 kat mane.. Sebab kampung aku yang kat Kedah tu mmg jauh dari bandar so hari2, aku gembire ke, sedih ke, bosan ke, keje duk ngadap sawah padi depan rumah hari2.. Bile aku dengar bandar ngan UIA jarak 5 km je, sejuk hati nurani aku..ngeh3..

Selama 4 tahun duk Kuantan, banyak knangan manis, pahit, masin n masam ngan kawan2 tp op cos la manis pling bnyak, 87.53%!!..hehe..

N ni antara mende yang aku rindu kat Kuantan..

1) My Room..


Jutaan trima kasih aku ucapkan kt UIA sbb sediakan tempat tinggal yg best.. Cukup semua aku rase - privasi, persekitaran yg kondusif, kemudahan yg cambest n etc..

2) Steamboat


Steamboat la yang aku paling pulun skali time duk kt Kuantan..ditmbah dgan geng skepale, akak, lg la best.. N aku beruntung smpat mrase Steamboat kt East Coast, perfek kot! Kt KL mane nk jmpe ketam n udang besar2 cm kat sini..huhu..

3) Basketball

Kat UIA la 1st time aku dapat men basketball.. Aku rindu men basketball sangat5..huhu.. Sangat best.. Bile la lagi bole men ngan budak2 ni..

4) Masak-masak

Aktiviti aku bile aku ngidam nak makan samtin.. Rindu nk msak untuk budak2 ni.. Ske sangat makan ramai2..meriah gitu.. Aku dah la suke masak western, kat rumah aku mane ade orang nk layan western sangat..huhu..

5) Lecture Hall

Percaye atau tak, aku mmg rindukan lecture hall.. Aku rindu nak dengar lecture n salin notes..n kadang2 men sket2.. Lepas ni tak rase dh..huhu..

6) Bowling

Aku pecah rekod boling aku kat Megamall..walaupun main cam hampeh tapi sebab men rmai2 memang best.. Kt KL, xde sape nak layan aku g main bowling..

7) Basketball kt shopping complex


Kalo kluar ngan akak n nik, mmg nak kene main basketball ni..best gile.. Kat KL, takde orang sekepale ngan aku camni..huhu..

8) Nasi goreng tom yam + sup daging Lot 4


Hampir setiap petang, ni la hidangan aku.. Banyak kali pun aku tak muak lagi.. Combination yg best!!

9) Swimming


Evenhtough aku baru g sekali tp sungguh addictive.. Rindu nak lumbe lari dalam air..lawak gile.. Kt KL, kat mane la nak cari tempat swimming utk girls only..

10) Roti tempayan


Setiap kali gi pasar malam, adalah cam satu kewajipan untuk aku beli roti tempayan.. Aku rase die sangat perfek.. N roti2 mmg fav aku.. Tmbah2 roti die gebu n kuah kari ayam yg pedas..ok..ak lapar sekarang..

Pape pun, mestila aku paling rindu kawan2.. sebab kalo buat sumer mende ni sorang2, takla jadi kenangan manis kan.. Anyway, life must move on.. Mane tahu aku start keje nnti, jmpe mende baru, aku akan rindu mende len lak.. Bertukar la list rindu aku..hehe..

Anyway..miss u guys very much!!.. Thanx for being such great frens..

6 wrote back:

debonairs88 said...

sedih sedih..ish x pyh la lumba lari dlm air tu nnt kte jugak menang. HAHAHA. teringt tips awk lari cm ketam tu :P

Huda said...

ala..apai kaki pnjang mmg la..hehe.. lawak gle time 2..cm nk semput lumbe lari.. pling ingt skali muke akak teran nk lari laju2 xbole..haha..

nikez said...

haha..huda..tambah la lg yg ke-11.. rindu rummate yg comel(nik ezmiza).. hahaha.. huda, aku xsgka la ade gmba roti tempayan tu..bile ms la ko amik..hahaha

Huda said...

2 dlm list rahsie..hehe..invisible list yg hti je thu.. ohh..byk g gmbr yg ko xsangke ak amek..hehe..

Ain Iskandar said...

huda!!!!hehe walopn da lmbt..sbb br bc post yg nih...tp sgt suka..like sume gmba2 ni..especially no3 :p hehe sbb rindu sgt2 jg men basket...huhu..ble kt kuantan je leh men ramai2 gini kn...huda n nik kombinasi defender terhebat =)teringat gk try 3 pointer smpai tamau balik hehe =p

Huda said...

2la..rindu gle nk men basket.. ni kalo rindu2 men basket kt shopping complex je..huhu..mane la nk jmpe court basket dh.. yup..tringt nk 3 pointer smpai xnk balik..rse puas hti sgt kalo dpat..2 yg nk try msukkn gk tkut mlm ngigau lak..hehe.. ain the best kapten ever!! kool je..hehe.. ble la bole nk men lg ni..huhu..