Pages

Jul 20, 2011

UPDATING MY RECIPE BOOK

Zaman canggih sekarang ni ade lagi tak orang tulis buku resepi??

Dah jarang dengar kan.. Sebab dengan adenye internet, sumer resepi dapat di browse gune hujung hari je.. Kalo hari ni rse nak msak chicken chop, taip je, trus berlambak resepi yang dilonggokkan En. Google.. Pastu yang lagi bestnye, ade website yg siap dengan respons sama ada resepi tu menjadi ke tak..memang kalo nak masak tu, insha allah la takde problem dengan berbekalkan resepi yg diyakini..

Bagi aku, even dah banyak folder dalam laptop aku dengan resepi tapi still aku prefer buku resepi.. Bukannye ape, senang nk refer time nak masak nnt.. Sebenarnye aku dah lame tak update buku resepi tu.. Aku start semngat nk tulis balik sejak aku buat kek coklat kukus for the 1st time, rase die sedap sangat.. Aku amek resepi dari sini.. tapi aku ade ubah2 sket resepi die sebab bahan2 tak cukup.. Pastu bile kali kedua aku buat kek tu dengan bahan2 tak cukup lagi, aku dah lupe ape yang aku ubah2..huhu.. Sayang je..

Another reason is bcoz aku kene tulis gak resepi kat kertas sebelum nak masak especially kalo aku masak mende2 yang aku tak pernah masak.. So cam alang2 dah menulis kan..

Hmm..aku harap, dengan menulis post ni, mood aku nak mengupdate buku resepi pn meningkat..huhu..

Hai..saye la buku resepi Huda yang dah lame berhabuk

2 wrote back:

debonairs88 said...
This comment has been removed by the author.
Huda said...

Apai, bku ni byk ksong lg la..hehe..