Pages

Jan 7, 2013

THE CREEPY CREPE

Waaaa..dh extremely lame xupdate blog..rse rndu lak nak menaip.. Spatutnye sekarang tengah menaip minit mesyuarat tapi serius xd mood..huhu..so layan blogging la dlu..

Ni asal update je mesti pasal mknan..hehe..memandangkn sejak kerja ni cm xde mende menarik sangat yang nak di update so cerita mende bese je la....

......makanan....

Kali ni nak cerite pasal durian crepe lak yang menjadi bualan ramai sejak musim durian ni.. Yang bestnye duk kat Perak ni, senang nak dapat durian n rase die cam lagi nice nak banding kat Selangor so bertambah semngat la nak buat.. Yang ntah papenye, bile musim durian nak habis, baru aku kelam kabut nak buat crepe..selamat kat Slim RIver ni ade gak saki baki orang yang menjual so dapat gak durian yang diidam-idamkan..

Crepe ni saje buat kaler hijau, nampak cam berselera sket..buat kaler pink nanti ade orang xselera makan lak..hehe..


Resepi bole amek kat sini, sangat simple..cam buat lempeng je juz nipis.. Tapi ade gk jumpe crepe yang gune 5 n 7 jenis tepung..terlalu sedap orang kate..wallahu'alam sebab crepe 1 tepung pun aku x pernah rase sebelum ni..yang aku buat ni la kire 1st time aku makan so x tahu la sepatutnye rase cane..

Untuk filling, sebab xnak bagi rase too durian, aku pukul sekali dengan whipped cream.. Rase die ok la..yang penting, memang xelok untuk kesihatan..


Emm..sebab ade baki whipping cream lagi, kot pasni bole buat crepe mangga, cempedak n pisang lak..haha..ade ke ntah..

Ok..dh pukul 11 malam..aku rase aku memang perlu buat minit mesyuarat..huhuss~~~

0 wrote back: