Pages

May 7, 2011

BOOKS

Since skrg ni tgh cuti so banyak la mase yg aku ade nk bace buku crite.. Stakat ni je, kumpul2, ade la dlm 4 buah bku yg aku dh bli zaman tok kaduk lg tp x hbis2 bce pn..huhuss..


Time bli semangat berkobar2 tp blik rumah, ngadap laptop, layan movie, impian nk bce bku ntah ke mane..


Kalo zaman dolu2, aku bace buku xsempat nk sehari, dh 3 buah buku aku bce smpai mak aku bising nape bace buku cepat sangat..xlarat nk bli..haha.. Lg2 buku Fearless..serius ske gle crite die.. Yg sakitnye, crite die bersiri smpai 36..huhu..tu pn still ade smbngan lg..tp ak dh xlarat dh.. Sbb dr hrge Rm15.90 sebuah, dh jd RM45.00 sebuah sbb dh 2kar jd Fearless: FBI la plak..

"Koleksi kebanggaan aku sbb kaler2 die lawa n ni je bku series pling byk aku kumpul.."
P.S sape2 nk pinjam bole la roger2 ak, rase syg la bku best cmni ak sorang je bce..dh kuning2 ha bku die..

Tabiat membace aku berbeza sungguh dengan skrang ni..1 bku, mahu amek mase 2thun..lgpn kalo aku bce cepat2 pn mak aku xkesah dh sbb gune duit aku pn bli buku tu..

Bru2 ni aku ade jumpe latest novel dr Ramlee Awang Murshid..aku mmg kumpul novel2 die sbb crite die kategori thriller..mmg nice la.. Srng ni, aku kalo bli novel, laju je tp nak bce, semput..nmpk sangat makin tue makin kurang produktiviti pembacaan aku..
Luckily kad popular aku xdapat g (member dpat 20% rebate), Allah sruh aku habiskan dulu buku2 yg ade..huhus..

7 wrote back:

Shamel said...

'cat o nine' tuh cte2 pendek je kan.
'path of glory' tu bes ke?! kesah2 benar ni slalu bohsan. hahaha.

nway, keep up ur reading habit. tp jgn smpai tahap iklan tepi jalan pon gigih nk bace satu2.

huda said...

yup.. and thereby hangs a tale pn crite pendek gk..best..

emm..ntahla..ak ske gk jeffrey archer ni..tp dan brown best lg juz die xde bwk kuar bku bru g..

hmm..tp bce iklan tepi jalan cm lg best..hehe..

mutiara bd said...

Apa buku baru Ramli Awang Murshid tu?

nur shafiqah said...

huda, kite skrg langsung tak rajin bace buku ape2 pon! *teruk*

pssst.. awk mmg rajin membaca, bukan takat iklan, label belakang shampoo pn awk rajin bace. :p

huda said...

kak dijah: sy pn xingt..hehe..tp bru je nmpk kt popular..akak pn minat RAM eh??

iqa: stiap org ade hobi yg berbeza2.. bgusla xske sbb kalo bce bku byk2, lg cpat rabun..huhu..

ha ah..agk la..sbb ayat diorang mnarik..haha..

mutiara bd said...

hehe.. baca la jugak kalau RAM..

Sebab cerita dia tak stereotaip ^_^

Huda said...

yup.. n slalu kalo crite die msti ade input2 baru.. mnambah ilmu pngtahuan gk la.. emm..novel bru die tajuk fantasi rayyan..sy bli dh tp xstart bce lg..hehe.. rase cm novel trilogi je..