Pages

Jun 9, 2010

RECYCLE BOTOL KICAP

Melihatkan ade 5 botol kicap kat sini, msti korang ingat family aku kaki kicap kan..hehe.. Sile jangan salah sangke sebab botol kicap ni dah lame aku kumpul n sekarang baru ade mase yang banyak untuk merapu..
Aku sebenarnye dah lame admire dengan shape botol kicap ni tp tak tahu nak buat ape.. Mule2 ingat nk buat lampu tapi cam susah je sebab perlukan LED, wire, bateri..lagipun cam xde gune sangat je sebab kene on lampu baru nampak cambest..buat habis bateri je..

Banyak mende bole buat dengan botol kicap ni sebenarnye..aku cek kat tenet, ade yang hias dengan reben, manik2, lukis gune cat akrilik (mahal so aku tak nak), lampu n banyak g.. Ayah aku cerite dulu2 orang gune botol camni untuk jadi botol susu..kat muncung die tu, letak puting..cam susah kn..

So untuk kaler botol kicap ni senang je.. Aku gune nail polish or name lainnye varnis kuku..


Aku sungguh bangge dengan pembelian nail polish ni sbb beli 3 dengan harge RM5! sangat murah! Tp bau die Masha Allah..sendat otak aku 2 hari, ntah2 ade saraf otak aku yang mati..

Pastu bole la lakar gambar suke hati kat atas botol kicap tu gune pensel tp kene buat keje atas mozek putih baru nampak lakaran.. Care len lak, lakar gune whiteboard marker tp hasilnye mayb cam kaler varnis bertindih dengan kaler marker so the best choice is pencil..

Part yang paling susah ialah time nak kaler gune varnis..sebab cam comot gak nak buat.. Yang comot2 bole kikis gune pisau..kalo nak gune nail polish remover pun bole gak..

Lepas dah siap sumer..jadi la camni..

Akhirnye kurang sket semak bilik aku..


P.S Kalo korang perasan, banyak lak onion head emoticons aku gune.. Aku dalam mood berkepala bawang ni..hehe..

3 wrote back:

rosyzatie said...

oo bestnya botol kicap leh buat jd tabung duit yg sweet.. suka la yg ada bunga2 sakura tu.. huda gune apa utk buat outline hitam tu?

huda said...

yup..hehe.. tp rase nk kuarkn ssah kot.. ohh..tu yg 1st kite bt..hehe.. emm..gne nail polish hitam..kaler gne berus halus sbb nail polish nye berus cam besar..

rosyzatie said...

ha'a.. mulut botol tu tecit.. duit 10sen ngn 5sen muatla..hehe. ooh ingt pakai permanent marker.. bgus2 idea ni..recycle botol kicap